کاشت درخت به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی :: Leader ir | nahalfa

کاشت درخت به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی :: Leader ir | nahalfa

کمپین حفاظت از طبیعت از طریق کاشت یک میلیارد درخت پروژه بلندپروازانه دیگری به‌شمار می‌رود که قرار است با هدف کاهش تغییرات اقلیمی و بررسی جنگل‌زدایی پیاده شود. این پروژه در حال حاضر تحت حمایت کشورهایی نظیر آفریقا، چین و سراسر ایالات متحده آمریکا قرار گرفته است با این حال پیش‌بینی می‌شود مدیران سایر نقاط دنیا را نیز به پیاده‌سازی خود جذب کند. ۶) آبیاری کنید و آبیاری را به‌تدریج انجام دهید به‌طوری که آب به داخل خاک نفوذ کرده و آن را به آرامی کاملاً خیس کند. آبیاری برای چند سال مخصوصاً در خلال دوره‌های خشکی باید صورت بگیرد و تا زمانی که درخت به‌طور قابل استقرار یابد، باید با دقت کافی انجام شود. ۱) برنامه‌ریزی زودهنگام موجب می‌شود تا گونه گیاهی با محل کشت سازگاری و انطباق داشته باشد (یعنی درخت مناسب را در مکان مناسب بکارید).

  • در کشور ایران بسیاری از نهال های زراعی کشت و تکثیر می شوند.
  • بطوریکه میزان آب انقدری باشد تا در ریشه نقوذ کند و در عین حال ریشه درون آب غرق نشود و نپوسد.
  • سپس روی خطوط تعیین شده، شیاری به ابعاد حداقل ۴۰ × ۲۰ سانتیمتر، به منظور جمع آوری هرز آبهای سطحی بین دو خط تراز و جلوگیری از فرسایش خاک حفر و در داخل آن، چاله احداث می شود.
  • مطمئن شوید گودال به‌اندازه کافی عمیق باشد و همه قسمت‌های ریشه نهال داخل خاک قرار بگیرند.

برای کاشت آن می توانید از روش های متعددی مثل، کشت بذر عناب، کاشت پاجوش های درخت های دیگر و یا کاشت نهال 2 ساله عناب گلدانی انجام دهید. برای کاشت درخت انبهبهتر است عمق خاک را تا 2.5 متر حفر کنیم زیرا ریشه های درخت انبه بلند است. اما فواصل کشت انبه کم می باشد و بهترین فاصله برای کاشت انبه بین هر درخت 2 تا 3 متر است. توجه داشته باشید که انبه را می توان با استفاده از دانه آن کشت نهالستان نهال فا نمود. نهال انگور و میوه آن در سنت دیرینه ما ایرانی ها جایگاه ویژه ای دارد و استفاده از آن توسط پیشوایان دینی ما نیز توصیه شده است.

عنصر مولیبدن در کودهای کشاورزی چه خاصیتی دارند؟

6- گودال را با استفاده از کمپوست و یا کود کمپوست پر کنید. ۳- در مناطق سرسیر که با کمبود نور مواجه هستیم این روش توصیه می شود. عیب آن این است که در صبح و بعد از ظهر روی هم سایه می اندازند که جاهایی که سایه می افتد رشد خوبی ندارند. شهردار منطقه ۱۳ از اجرای طرح «هر نوزاد یک درخت» با عنوان «نفس‌های تازه شهر» در محلات این منطقه خبر داد. 5- لکه قارچی، لکه‌ هایی سفید رنگ که در اثر رطوبت بالا بر روی برگ‌ها ظاهر می‌شوند و دیگر گیاهان را نیز مبتلا می‌کنند. برای دفع ریشه های آسیب دیده و تحریک به تولید ریشه های جدید انجام می شود.

بذر بادمجان بیبی ترشی سبز پاکت اورجینال 700 عددی

البته باز هم، این بسته به محل زندگی شما متفاوت خواهد بود. به عنوان یک قانون اساسی، گیاهانی که ریشه های پخش شونده و رونده دارند، گیاهانی که ریشه های خود را در خاک پخش می کنند و فقط خطی جلو نمی روند، بسیار بهتر از درختانی که ریشه خطی دارند، رشد می کنند. در زاگرس نیز ۳۰ درصد از عرصه ۶ میلیون هکتاری جنگل را از دست داده‌ایم، برآوردها می‌گوید در طول دو دهه اخیر حدود ۱۸ میلیون درخت بلوط و بنه خشک شده و باید تلاش کنیم تا این تعداد درخت را جایگزین کنیم. همچنین در مدت ۵ سال اخیر ۴ میلیون درخت شمشاد را در شمال کشور از دست دادیم. رویشگاه بجستان بجستان در جنوب استان خراسان رضوی دارای مردمانی پر شور و طبیعت دوست با همکاری موس…

برای کاشت درخت آلو بهتر است همان مواردی که برای کاشت نهال زردآلو در نظر گرفته ایم، برای این نهال نیز رعایت کنیم. با این تفاوت که نهال آلو نسبت به نهال زردآلو بیشتر بیمار می شود. زمان کاشت نهال انجیر معمولا با توجه به نوع انجیر مشخص می شود.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار