سئو چیست ؟ چرا باید به سئو سایت اهمیت بدهم؟

سئو چیست ؟ چرا باید به سئو سایت اهمیت بدهم؟

افزایش رتبه سایت شما در نتایج گوگل، رابطه مستقیم با افزایش ترافیک دارد. برحسب اطلاعاتی که جمع آوری شده است، مطابق با نتایج تحقیقات سایت Moz و Ahrefs، هر پله افزایش رتبه سایت می‌تواند در حدود 10 – 20 درصد، میزان افزایش ترافیک سایت شما را به همراه داشته باشد. افزایش فروش و افزایش مشتری مهم‌ترین مسائلی هستند که صاحبان کسب و کار‌ها همواره به آن توجه دارند. هر آنچه برای سئوی سایت حرفه ای و کسب رتبه و جایگاه بالا در موتور های جستجو نیاز دارید را از سئو ایران بخواهید.

  • یادتان است که در بالاتر بیان کردیم که سئو یعنی هماهنگی سازی سایت خود با الگوریتم رتبه بندی گوگل؟ خب باید بگوییم که برخی فعالیت ها وجود دارند که خارج از این چارچوب بوده و می توانند رتبه وب سایت شما را افزایش دهند!
  • به کم این ابزار می‌توانید ببینید در چه رتبه‌ای قرار دارید، مشکلات سایت شما چیست؟، وضعیت سازگاری سایت با موبایل چطور هست؟ و چه سایت‌هایی به سایت شما ارجاع داده‌اند.
  • البته علاوه بر این، سرچ کنسول توانایی آن را دارد که رتبه صفحه سایت را در نتایج نیز تشخیص دهد.
  • در صورتی هم که نیاز به کسب اطلاعات بیشتر دارید، به مقاله نقشه سایت چیست در فرین آکادمی مراجعه کنید.

برای یادگیری سئو باید از منابع معتبر استفاده کنید، مطالب یاد گرفته شده را به کار ببندید، نتیجه را ببینید و تجربه کسب کنید. برای شروع می‌توانید مطالبی که در این راهنما مطالعه کردید را به کار ببندید. در تصویر زیر نحوه ثبت نقشه سایت در گوگل سرچ کنسول نمایش داده شده است. نوشتن برای کاربران، اگر چه رضایت بازدیدکنندگان را تأمین می‌کرد، اما الزاماً به رتبه‌ی بهتر در موتورهای جستجو منتهی نمی‌شد. اگر تصمیم گرفتید که سئو سایت را خودتان انجام دهید یا تیم داخلی قدرتمندی داشته باشید؛ یادگیری سئو از مرجعی معتبر مثل وبسیما و شرکت در دوره‌های تخصصی بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. در حوزه‌هایی که با سلامت جسمی و روانی جامعه، اقتصاد، سرمایه‌گذاری، حقوق و قضاوت، قوانین مدنی و به طور کلی سرنوشت یک انسان (Your Money Your Life) سروکار دارند؛ کیفیت محتوا و سئو تکنیکال کافی نیست.

بعد از همه اینها، چطور سایتم را به صفحه اول برسانم؟

اگر شما گوگل بودید، مطمئنا همین شیوه و ساز و کار را در‌پیش می‌گرفتید؛ چراکه آنچه موجب موفقیت و شهرت شما می‌شود، مردم و کاربران هستند. با رعایت کامل نکاتی که در چک لیست سئو رعایت شده است می‌توانید سایت خود را در موتور جستجوی گوگل ارتقا دهید. بهینه سازی سئوی خارجی یا همان لینک سازی هدفمند نیز یکی دیگر از راهکارهای رسیدن به سئوی محتوایی مناسب است. برای این موضوع راهکارهایی مشخص وجود دارد که به طور دقیق و کامل، پیش از این درباره آن به گفت‌وگو نشستیم و حرف زدیم.

بهترین مرجع برای آموزش سئو سایت چیست؟

این صفحه پربازدید هم معمولا روزانه دو بار توسط ربات های گوگل بررسی میشه و توی سرچ کنسول هم (Last crawl) این صفحه زیاد باشه برا 15 ساعت پیش هستش. لینک سازی داخلی یعنی یکی از صفحات سایت شما به صفحه دیگری که با موضوع آن مرتبط است لینک داده باشد. این لینک ها به گوگل کمک میکنند تا ارتباط صفحات را درک کرده و مطالب جدید شما را شناسایی کنند. تقویت لینک سازی داخلی یک صفحه میتواند تاثیر شگفت انگیزی در جایگاه آن داشته باشد ولی باید دقت کنید که این فرآیند را به صورت هدفمند و بهینه انجام دهید. اگر برای همه صفحات سایت خود لینک سازی مشابه و زیاد انجام دهید عملا گوگل متوجه برتری هیچ کدام بر دیگری نخواهد شد. در یک تعریف ساده می‌توان گفت؛ سئو کلاه سیاه مجموعه‌ای از تکنیک‌ها برای کسب جایگاه سریع در نتایج جستجو است که با استانداردها و الگوریتم‌های پیشنهادی گوگل در تضاد است.

LSI keyword یا کلمه کلیدی هم معنی چیست؟

قبل از آن بهتر است با سازوکار سئو آشنا شویم و ببینیم سئو بر چه اساسی عمل می‌کند. برای پاسخ به این سوال در بخش بعدی نحوه کار موتورهای جستجو را بررسی می‌کنیم. توسعه‌دهندگان موتورهای جستجو به این باور رسیدند که اگر صفحات معتبری در اینترنت درباره یک موضوع به یک صفحه خاص ارجاع بدهند، این بدان معنی است که آن صفحه ارزشمند و دارای اعتبار است. همانگونه که در ابتدای مقاله اشاره شد ربات گوگل دائماً در فضای وب جستجو می‌کند، در صفحات جدید و بروز شده می‌چرخد و رفتار کاربران را شبیه‌سازی می‌کند. خزنده وب، لینک‌های موجود در صفحات مختلف در اینترنت را دنبال می‌کند، روشی که به عنوان خزیدن یا Crawling شناخته می‌شود.در نهایت ربات خزنده هر آنچه را پیدا می‌کند به سرورهای گوگل گزارش می‌دهد. ایندکس کردن صفحات توسط گوگل زمانبر است و رسیدن به رتبه بالا ممکن است هفته‌ها یا ماه‌ها طول بکشد.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار