شیر فشار شکن به روزترین قیمت خرید انواع مدل ها تکنو صنعت | kasrasaran

شیر فشار شکن به روزترین قیمت خرید انواع مدل ها تکنو صنعت | kasrasaran

استفاده از این شیرها سهولت بهره‌برداری از شبکه و خطوط انتقال حذف هزینه‌های هنگفت خرید زمین و ساخت مخازن فشار شکن این را حفر کن را در بردارد. همچنین با کاهش فشارهای ناخواسته در شبکه‌ها و خطوط انتقال به مقدار زیادی از هدر رفتن سیال جلوگیری می‌کند. به طور کلی، اصطلاح ریلیف ولو ( شیر تخلیه) برای توصیف نوعی ولو به کار می‌رود که برای جلوگیری از ایجاد شرایط اضافه فشار طراحی می‌شود. شرایطی که ممکن است خطر انفجار، خرابی تجهیزات یا احتمال آسیب دیدگی یا فوت پرسنل را ایجاد کند.

  • در صورت ثابت بودن جريان و ميزان بار، شير هدايتگر (Pilot) و شير اصلي در موقعيت ثابتي قرار خواهند گرفت تا فشار ثابتي را در خروجي فراهم نمايند.
  • سوپاپ‌های ایمنی دارای مقدار دم‌کردن گسترده‌ای هستند (شکل 3 با برچسب H)، که تجمعی است که دریچه باز می‌شود.
  • این شیر به طور گسترده در خطوط بخار به کار  می رود و کنترل فوق العاده ای در کاهش فشار با نوسانات MPA 0.05 یا کمتر دارد.
  • شیر فشار شکن از آن دست محصولاتی است که به دلیل کاربرد بسیار گسترده در صنعت، کشاورزی و مصارف خانگی، برند های متنوعی اقدام به ساخت و تولید آن نموده اند.
  • این شیر دارای یک دیافراگم بزرگ بوده که وظیفه بکار انداختن شیر را دارد و قادر است نوسانات کاهش فشار را در زمان کنترل جریان، به حداقل برساند.
  • در حالت عالی میزان فشار آب خروجی از مخزن‌ها بسیار زیاد است و این شیرها برای ورود به سیستم‌های لوله کشی آب در مصارف خانگی نخواهند بود.

در نهایت، زمانی که فشار سیستم به حد مجاز فشار تنظیم شده شیر تخلیه رسید، شیر کاملاً باز است و تمام رسانه ها از طریق شیر تخلیه می شوند. این کار هر یک از اجزای پایین دست را متوقف می کند تا زمانی که فشار به اندازه کافی برای شروع بسته شدن شیر کاهش یابد. که به عنوان افزایش فشار شناخته می شود، تفاوت بین فشار ترک خوردگی شیر و تنظیم واقعی شیر تخلیه معمولا حداقل 200 psi است.

ابعاد کلی و نصب :

از طرف ديگر، خروجي اين شيرها مستقل از تغييرات فشار بالا دست جريان هستند. بدين صورت كه اگرچه در اثر ازدياد فشار بالادست، نيروي عمودي وارد بر شير بيشتر مي‌شود، ولي از طرف مقابل همين نيرو از طريق لوله D به زير ديافراگم اصلي نيز وارد می‌گردد كه با هم خنثي می‌شود. در نتيجه شيري خواهيم داشت كه كنترل دقيق فشار را مستقل از تغييرات فشار ورودي، تامين خواهد كرد.

۲. فشار خروجی بیشتر از فشار تنظیمی پایلوت شود

هیدرودینامیکی وابسته به فشار است که باید نسبت به فشار ورودی و خروجی در آن حساس بود تا از کاویتاسیون جلوگیری شود . معمولا در این شیرها قطعات جانبی همچون پوزیشنر، عملگر و کنترلر دیده می‌شود و به همین دلیل افت فشار زیادی ایجاد می‌شود. این فشار جریان سیال که از شیر عبور می‌کند از طریق سنسور موجود حس می‌شود و سپس به کنترلر فرستاده می‌شود. اصولا این مدل ‌شیرها در صنایع چوب، صنایع کشاورزی، صنایع خودروسازی، صنایع غذایی به وفور مورد استفاده قرار می‌گیرند. اصولا این شیرها در سیستم‌های هیدرولیک، جریان سیال را کنترل می‌کنند. به این شیرها یک اهرم دستی متصل شده است که به کنترل جریان کمک می‌کند.

این مقاله مروری جامع بر شیرهای فشار شکن است که طراحی، اصل عملکرد، کاربردها و نحوه نصب آن ها در یک سیستم را توضیح می دهد. زیرا در بارهای کم شیر ناچارا بایستی در حالت نزدیک به بسته کار کند و به علت ایجاد فاصله کوچک بین قسمت پلاگ شیر و نشیمنگاه آن سرعت در این قسمت زیاد شده، باعث خورده شدن و نازک شدن قسمتهای داخلی خواهد شد. به علاوه حرکت بسیار کوچک در شیر باعث تغییرات زیاد در میزان گذر سیال می‌شود. این شیر دارای یک دیافراگم بزرگ بوده که وظیفه بکار انداختن شیر را دارد و قادر است نوسانات کاهش فشار را در زمان کنترل جریان، به حداقل برساند. این شیر توانایی کنترل جریان های بالا را داشته و قادر به کاهش فشار زیادی است. از این شیر در صنعت، پروژه های بزرگ ساختمان سازی، شبکه های گسترده و پرفشار انتقال و توزیع سیالات، تجهیزات تهویه مطبوع، آبیاری و …

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار