پیشینه تحقیق گردشگری و توسعه پایدار علمی خدمات مشاوره آنلاین | porseshneshan

پیشینه تحقیق گردشگری و توسعه پایدار علمی خدمات مشاوره آنلاین | porseshneshan

مرور تحلیلی با دیدگاه عملی تر و روشمندتر به بررسی متون و پژوهش های مورد نظر سایت پرسشنامه می پردازد. هدف این رویکرد شناسایی دقیق تر پژوهش های موجود و آگاهی از برخی جنبه های آن به منظور استفاده در پژوهش در دست انجام است. علت «روشمند» خواندن این نوع مرور آن است که براساس نظم خاصی(بجز نظم تاریخی) تحلیل ها ارائه می شود. در این رویکرد، پژوهش های مورد بررسی از دیدگاه های مختلف مقایسه می شوند و وجوه تشابه و تمایز آن ها مشخص می شود.

  • برخي ازپژوهشگران مبتدي، فقط به اين دليل كه به مسأله اي علاقه مند شده اند و مي خواهند درباره ي آن بيشتر بدانند، آنرا براي پژوهش انتخاب مي كنند و ممكن است همين دلايل را توجيهي كافي براي انجام دادن پژوهش بدانند.
  • در مجموع، باید ارتباط میان پژوهش در دست انجام با سایر پژوهش‌های مرتبط را به شکل عینی و عملی، نه تنها در بخش پیشینه پژوهش مشخص و تحلیل شود، بلکه لازم است در سرتاسر پژوهش برقرار کرد.
  • پس از یافتن منابع، ببینید که آیا واقعاً مرتبط با سؤال و موضوع تحقیق شما هستند یا خیر.
  • هنگامی که پیشینه تحقیق خود را می‌نویسید، مقاله‌ها، پایان نامه‌ها و پژوهش‌های تحقیقاتی جدید انجام شده در
    حیطه موضوعتان را مطالعه کرده، مهم‌ترین نتایج آن تحقیقات را به طور خلاصه یادداشت
    کرده و به طور انتقادی آن نتایج را تحلیل کنید.

این منابع برای به دست آوردن یک تصویر کلی و نسبتا جامع از حوزه مورد بررسی استفاده می¬شوند. از جمله این منابع می¬توان به دایره‌المعارف‌ها و فرهنگ‌‌های تشریحی و کتاب¬های پایه اشاره کرد. بهترین توصیه برای افرادی که می­ خواهند پایان نامه بسیار خوبی داشته باشند این است که فصل دوم را حداقل 3 بار نگارش کنند. این کار موجب می­شود بتوانید یکپارچه ­تر و منظم مطالبتان را بیان کنید و به طور در هم و نامنظم به مطالب گردآوری شده اشاره نکنید.

بررسی روش‌ شناختی (Methodological Review)

تحت عنوان تأثیرات گردشگری بر شیوه های توسعه مدیریت پایدار فاضلاب در شبه جزیره بلیزانجام شد . هدف از این تحقیق بررسی رویکرد اساسی برای تجزیه و تحلیل داده های فرهنگی اجتماعی .برای  بررسی ادراکات و عملکردهای انسان در رابطه با توسعه مدیریت آب ، فاضلاب و انرژی در یک مقصد سریع گردشگری در سواحل بلیز بود . یافته های تحقیق نشان داد .که درک محلی ناشی از اقدامات فرهنگی ، وقایع و فرایندهای تاریخی ، مسائل سیاسی و اقتصادی معاصر و آگاهی متغیر از تغییر محیط است.

چکیده

در زمینه هر مورد چکیده ای که در گزارش خود مورد استفاده قرار می دهیم باید از خود سوال کنیم که این چکیده چه کاربردی در کار پژوهشی من دارد. پیشینه های موضوعی ناظر به تحقیقاتی هستند که به بخشی از سوالات یا فرضیات تحقیق ما جواب داده اند. پیشینه روشی به آن دسته از تحقیقات اشاره می شود که به لحاظ روش تحقیق می توانند در انجام پژوهش ما موثر باشند. روش های زیادی برای سازماندهی پیشینه تحقیق وجود دارد، شما باید قبل از شروع یک ایده قوی داشته باشید.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار