کاشت مژه چیست انواع کاشت مژه و روش های مراقبت از آن دترلند

در روش کاشت مژه والیوم، تعداد زیادی تار مژه به یک مژه‌ی طبیعی شما متصل می‌شود تا مژه‌ها پرحجم و پر به نظر برسند. در این روش به یک تار مژه بین ۲ تا ۱۰ تار مژه‌ی مصنوعی متصل می‌شود که مژه‌ها را پررنگ‌تر و پرتر نشان می‌دهد. این مدل شامل مژه‌های کوتاه در گوشه‌های داخلی و خارجی چشم و مژه‌های بلندتر در امتداد وسط چشم می‌شود.

غذاهایی با پروتئین بالا مانند ماهی، تخم مرغ، پنیر سویا، جگر و گوشت را بدون چربی مصرف کنید. علاوه بر این، به رژیم غذایی خود، مواد غذایی مانند دانه های سویا، آواکادو، انواع حبوبات و روغن زیتون که حاوی مقادیر فراوانی از اسیدهای چرب هستند را اضافه کنید. همانطور که برای رنگ موها برنامه ثابتی دارید باید برای مژه ها هم داشته باشید. هر سه هفته یک بار نزد آرایشگرتان بروید و مژه ها را ترمیم کنید. بالش ابریشمی یا ساتن نه تنها از چروک شدن پوست جلوگیری می کند بلکه مانع آسیب رسیدن به مژه ها نیز می شود.

ریمل‌های حجم دهنده، سرم‌های تقویتی، فرمژه‌های داغ و سایر موارد. در میان این اقدامات، کاشت مژه بسیار مورد توجه قرار گرفته به خصوص که داشتن مژه‌های بلند و ضخیم و پرپشت آرزوی عده‌ی بسیاری است. اکستنشن مژه می‌تواند بسته به مراقبت و نگهداری، بین 3 تا 6 هفته طول بکشد. هر 2 تا 3 هفته یک بار مراجعه به متخصص برای ترمیم و نگهداری مژه‌ها توصیه می‌شود. در مجموع، اکستنشن مژه یک روش فوق‌العاده برای بهبود ظاهر مژه‌ها و ایجاد نگاهی جذاب و درخشان است. به طور کلی، کاشت موقت مژه روشی است که می‌تواند ظاهر مژه‌های شما را بهبود بخشد ولی نیاز به مراقبت و ترمیم منظم دارد.

کاشت مژه هیبریدی با استفاده از روش درمانی، حجم و طول بیشتری به مژه‌های شما می‌بخشد. در این روش مژه ظاهری نرم و بافت‌دار می‌گیرد و تا ۸ هفته دوام دارد. در کل بهتر است قبل از انجام این نوع از جراحی، از دارو‌های تقویتی یا محلول‌هایی برای رشد مژه اصلی خودمان استفاده کنیم و در صورت نتیجه نگرفتن، برای کاشت مژه نزد پزشک متخصص اقدام کنیم. به یاد داشته باشید، مو‌های مژه پیوندی در واقع مو‌های سر هستند، به این معنی که می‌توانند در جهات مختلف رشد کنند.

مدت زمان دوام مژه ها بستگی به سرعت و رشد مژه ها دارد ولی معمولا بین 3 تا 4 هفته دوام دارند. فرد دراز می کشد و چشمهایش را کاملا میبندد و متخصص اکستنشن زیر مژه هایش پارچه ای تمیز می اندازد . ابتدا ناحیه اهدا کننده، معمولاً پشت سر تراشیده و تمیز می‌شود تا برای جراحی آماده شود. در سال‌های اخیر، ریمل‌های بسیار خوبی ساخته و در بازار عرضه شده‌اند.

برخی افراد با مراقبت درست و اصولی از مژه‌ها، می‌توانند زمان ماندگاری مژه‌ها را تا بیش از 3 و یا 4 هفته نیز افزایش دهند. یکی از جدید‌ترین ترفند‌ها در افزایش زیبایی چشم ها، اکستنشن مژه است. با استفاده از این مژه‌های نیمه دائم می‌توان مژه‌ها را پرتر و بلند‌تر نشان داد. البته بسیاری از افراد اکستنشن را با کاشت مژه اشتباه می‌گیرند در صورتی که این دو با هم کاملا متفاوت هستند. پس از کاشت مژه، حدود ۵ تا ۸ روز ریزش مژه‌های پیوند زده شده انتظار می‌رود و بیشتر مژه‌ها در طول دو هفته می‌ریزد.

علاوه بر این نتیجه‌ای که شما با اکستنشن مشاهده می‌کنید به مراتب خیلی بالاتر و بهتر از مژه مصنوعی می‌باشد و همین طور مدت دوام اکستنشن پایدارتر است و مدت طولانی تری بر مژه‌های شما بدون تغییر باقی می‌ماند. کسانی که تصمیم دارند کاشت مژه را انجام دهند باید بدانند این مژه های مصنوعی معمولا بین دو تا چهار هفته و اگر خیلی مورد مراقبت باشند تا شش هفته ماندگاری خواهند داشت. معمولا برای هر چشم می توان از 40 تا 60 مژه استفاده کرد.جنس مژه های مخصوص اکستنشن می تواند از موی انسان، موی سمور، موی اسب، فیبرهای مصنوعی یا ابریشم باشد. استفاده از موی حیوانات برای این کار توصیه نمی شود زیرا ما نمی توانیم از پاکیزه و استریل بودن آن اطمینان حاصل کنیم. علاوه براین مژه های تولید شده از موی حیوانات احتمال حساسیت را بالا می برند.

کم‌تر کسی دوست دارد که دیگران متوجه جراحی‌ها و فرایند‌های زیبایی که انجام داده‌اند بشود. برای همین سعی می‌کنند روش‌هایی را مورد استفاده قرار دهند که کمتر مصنوعی به نظر بیایند. معمولا خانم‌ها تمایل دارند از کاشت مژه‌ای استفاده کنند که طبیعی باشد. کاشت مژه طبیعی معمولا از انواع مژه کلاسیک است که مژه‌ها نازک‌تر و طبیعی‌تر به نظر می‌رسند. می‌توانید برای اطلاعات بیشتر، با فوق تخصص پوست و مو مشورت کنید. اما، کاشت مژه با مو سر به چه شکل است؟ برای کاشت مژه ابتدا بایستی فولیکول های مو را از قیمت های تعیین شده جدا کرده و سپس تحت شرایط مخصوص آماده پیوند کنند.

با وجود این، احتمالا یکی از مهم‌ترین ناگفته‌های اکستنشن مژه که باید به آن توجه کنید، نیاز به ترمیم است. این فرآیند طبیعی، باعث می‌شود که همیشه مژه‌های سالم و درخشانی داشته باشیم. پس از این دوره، برخی از تارها کنده شده و جای آن‌ها خالی می‌ماند.

در ابتدا مقدار موهای سر شما بررسی و سنجیده می‌شود تا وضعیت بانک مویی مشخص شده و از قسمت مناسب برای پیوند مو استفاده شود. سپس با ایجاد برش، نوار کوچکی از پوست سر به همراه موها برداشته می‌شود و در صورت نیاز بخیه می‌شود. به توصیه یک متخصص در انتخاب نوع عمل کاشت مژه طبیعی برای بیماران می توان دو نوع عمل کاشت مژه را در نظر گرفت که شامل کاشت ترمیمی مژه برای اصلاح ریزش مژه ناشی از تروما یا بیماری و کاشت مژه دائمی با جراحی. به این معنا که برخی از مژه‌ها در دوره‌ی رشد هستند، درحالی‌که برخی دیگر در حال آماده‌شدن برای ریزش هستند. این بدان معناست که چند هفته پس از اکستنشن، با ریزش مژه‌ها برخی از اکستنشن‌ها می‌افتند و مژه‌های جدید و بدون اکستنشن جایگزین آن‌ها می‌شوند، درحالی‌که برخی دیگر بدون تغییر باقی می‌مانند.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار