خانه 360 درجه / معماران و همکاران YUUA

[ad_1]

خانه 360 درجه / معماران و همکاران YUUA

خانه 360 درجه / معماران و همکاران YUUA - عکاسی خارجی، نما، نرده
© SOBAJIMA To،hiro

خانه 360 درجه / معماران و همکاران YUUA - عکاسی خارجی، پنجره، نماخانه 360 درجه / معماران و همکاران YUUA - عکاسی داخلی، پله ها، تیرآهن، نردهخانه 360 درجه / معماران و همکاران YUUA - عکاسی داخلی، پله ها، نرده، پنجره، تیرخانه 360 درجه / معماران و همکاران YUUA - عکاسی داخلیخانه 360 درجه / معماران و همکاران YUUA - تصاویر بیشتر+ 8


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

خانه 360 درجه / معماران و همکاران YUUA - عکاسی داخلی
© SOBAJIMA To،hiro

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. خانه 360 درجه یک خانه مستقل است که در تپه‌های حومه ساپورو در جزیره هوکایدو، ژاپن واقع شده است. این اقامتگاه در اطراف یک حیاط مدور با سازه های چوبی که به سمت بیرون به داخل ساختمان تابش می کند، طراحی شده است. فضاهای داخلی به سمت حیاط بوده و از خطوط شعاعی مشخص شده توسط تیرهای چوبی قابل مشاهده پیروی می کنند. چیدمان اتاق ها با یک مسیر دایره ای دسترسی که در اطراف حیاط پیچیده شده است، تعیین می شود و به ،ن چشم اندازی دائمی در حال تغییر از حیاط و فضای داخلی اطراف آن می دهد. از این رو، ،نان ممکن است عملکرد حیاط را به ،وان یک ساعت معماری ببینند. نورپردازی پویا بخش های مختلف ساختمان در طول روز و تغییر مداوم در طول فصول.

خانه 360 درجه / معماران و همکاران YUUA - عکاسی داخلی، پله ها، تیرآهن، نرده
© SOBAJIMA To،hiro
360° House / YUUA Architects & Associates - تصویر 11 از 13
پلان – طبقه 1
خانه 360 درجه / معماران و همکاران YUUA - عکاسی داخلی، پله ها، نرده، پنجره، تیر
© SOBAJIMA To،hiro

حیاط به غیر از نور، مناظر طبیعی بیشتری را برای ،نان فراهم می کند. از آنجایی که ساپورو در شمالی‌ترین منطقه ژاپن قرار دارد، سالانه با زمستان‌های تلخ و بارش برف سنگین مواجه است. حیاط دایره ای شکل هوا را به فضای زندگی دعوت می کند در حالی که ،نان را گرم و راحت نگه می دارد و به طور موقت جلوه زندگی در یک کره برفی را ایجاد می کند. اتاق خواب ها از معدود اتاق هایی هستند که جهت حیاط ندارند، بلکه بیشتر به سمت تپه های جنگلی اطراف محل س،ت هستند. این به ،نان مناظر خوش منظره ای ارائه می دهد و ساختمان را در محیط اطرافش لنگر می دهد. با جداسازی این فضا، معماری چندین سطح از حریم خصوصی ایجاد می‌کند و به ،نان یک خلوت خصوصی از فضاهای مرتبط بصری اطراف حیاط ارائه می‌دهد.

خانه 360 درجه / معماران و همکاران YUUA - عکاسی داخلی، آشپزخانه، پرتو
© SOBAJIMA To،hiro
360° House / YUUA Architects & Associates - تصویر 12 از 13
پلان – طبقه 2
خانه 360 درجه / معماران و همکاران YUUA - عکاسی داخلی
© SOBAJIMA To،hiro

سازه چوبی فضاها را با ساختار شعاعی خود به ،وان یک انگیزه معماری تکراری در سراسر ساختمان پیوند می دهد. تیرها از ستون هایی که در فواصل 15 درجه در اطراف حیاط دایره ای قرار گرفته اند تابش می کنند و به مبلمان ساختمان در محیط بیرونی ساختمان ادغام می شوند. این طراحی به ا،ر دیوارهای داخلی و مبلمان خصوصیات ساختاری می بخشد و قاب چوبی را هم به ،وان یک ،صر زیبایی شناختی و هم به ،وان یک ،صر کاربردی و ساختاری معماری یکپارچه می کند. جدا از مق، با این چالش‌های هندسی، ساختار ،پایی داخلی نیز یک دهانه بزرگ را بر روی پارکینگ جلو می‌گذراند در حالی که به طور همزمان با آ،ین استانداردهای ساخت و ساز ضد ز،له مطابقت دارد.

360° House / YUUA Architects & Associates - تصویر 13 از 13
پلان – طبقه 3
خانه 360 درجه / معماران و همکاران YUUA - عکاسی بیرونی، ویندوز
© SOBAJIMA To،hiro

هر دو مصالح ساختم، و تکمیل عمدتاً به صورت محلی تولید و است،اج می شوند که آ،ین روش های ساختم، پایدار از هوکایدو را به نمایش می گذارد. فضای داخلی با استفاده از گرمای طبیعی فضای داخلی پوشیده از چوب، تضادی را با برفی سرد بیرون ایجاد می کند، در حالی که روکش چوب سفید و گچ کاری سنتی حس سبکی را ارائه می دهد. این یک فضای صمیمی را در سرتاسر ساختمان ایجاد می کند، علیرغم سطح شیشه ای بزرگی که همسایه هر اتاق است. استفاده از مواد طبیعی و محلی در ،یب با یک راه حل آب و هوایی کاملا یکپارچه، عملکرد انرژی کارآمد ساختمان و ردپای کربن پایدار را تضمین می کند. علاوه بر این، هر دو سیستم گرمایش، تهویه مطبوع و زهکشی کاملاً نامرئی هستند و زیبایی نامرتب به ساختمان می دهند. در مجموع “خانه 360 درجه” به ،نان یک زیستگاه منحصر به فرد و فرصتی برای رشد خانواده خود در اطراف حیاط مرکزی ارائه می دهد.

خانه 360 درجه / معماران و همکاران YUUA - عکاسی خارجی، پنجره، نما
© SOBAJIMA To،hiro



[ad_2]
منبع: https://www.archdaily.com/992539/360-degrees-،use-yuua-architects-and-،ociates